• Geen boekingskosten
  • Vertrouwd op vakantie
  • De beste aanbiedingen
  • Trustpilot
  • 8.6

Veelgestelde vragen - Annuleren

Kan ik mijn geboekte reis annuleren?
Indien je je reis wilt annuleren, dan moeten wij helaas annuleringskosten doorberekenen conform de ANVR reisvoorwaarden en de reisvoorwaarden van je reisorganisatie. Annuleringen kunnen uitsluitend o.v.v. je dossier- en/of reserveringsnummer worden doorgegeven aan onze reserveringsafdeling middels het contactformulier. Dit geldt ook voor deelannuleringen. Annuleringen kunnen enkel door de hoofdboeker, de persoon die de reservering heeft gemaakt, worden doorgegeven. In alle gevallen dien je onze ontvangstbevestiging van je annuleringsverzoek af te wachten, hetgeen aangeeft dat je annulering bij ons is ontvangen en is verwerkt.

Voor hoteldeals verschillen de annuleringsvoorwaarden per hotel, deze kan je bekijken bij de "Regels van het hotel" welke getoond worden bij ieder hotel en bij de veelgestelde vragen.
Kan ik mijn geboekte reis deels annuleren?
Er is sprake van een deelannulering indien een reiziger uit je reisgezelschap zijn overeenkomst voor een gezamenlijke reis/verblijf annuleert en de overige reizigers wel gebruik maken van de reisovereenkomst. Voor deelannuleringen worden tevens de ANVR reisvoorwaarden gehanteerd en de reisvoorwaarden van je reisorganisatie.
Hoeveel bedragen de kosten als ik een vakantie wil annuleren?
De annuleringskosten voor vakanties worden volgens de ANVR reisvoorwaarden en de reisvoorwaarden van je reisorganisatie bepaald. De annulerings- en wijzigingskosten kunnen afwijken wanneer je via een buitenlandse reisorganisatie of een Dynamic Packager hebt geboekt. Controleer dus ook altijd goed de voorwaarden van je reisorganisatie. Deze vindt je onderaan.

Standaard annuleringskosten volgens ANVR reisvoorwaarden:
- bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling
- bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief)
vóór de vertrekdag: 35% van de reissom
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief)
vóór de vertrekdag: 40% van de reissom
- bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief)
vóór de vertrekdag: 50% van de reissom
- bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief)
vóór de vertrekdag: 75% van de reissom
- bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom

Tevens behoren de premies van de verzekeringen, de servicepakketten en de € 20,- (in de mindering gebrachte) boekingskosten ook tot de annuleringskosten.

Afwijkende annuleringskosten volgens ANVR reiswoorden:
Voor eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals bungalows, appartementen, stacaravans en campingstaanplaatsen, zijn naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
-bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) voor de vertrekdag: de aanbetaling
-bij annulerings vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) voor de vertrekdag: 60% van de reissom
-bij annulerings vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom
-bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.

Tevens behoren de premies van de verzekeringen, de servicepaketten en de € 20,- (in de mindering gebrachte) boekingskosten ook tot de annuleringskosten.

Klik op de volgende links om de annuleringsvoorwaarden van je reisorganisatie door te nemen:
Alltours Reisvoorwaarden
Alltours-X Reisvoorwaarden (Zomer) en Alltours-X Reisvoorwaarden (Winter)
Bentour Reisvoorwaarden
De Jong Intra Reisvoorwaarden
Dertour Reisvoorwaarden
Eurocamp Reisvoorwaarden
Floow Travel & Floow Travel X Algemene Reisinformatie en Floow Travel & Floow Travel X Reisvoorwaarden
ID Riva Reisvoorwaarden
ITS Reisvoorwaarden
JAHN Reisvoorwaarden
LMX Reisvoorwaarden
New Isropa Reisvoorwaarden
Schauinsland Reisvoorwaarden
Solfly & Solfly Smart Reisvoorwaarden
Sunair Reisvoorwaarden
Sunmix Reisvoorwaarden
Sunmix powered by Pelikaan Reizen Reisvoorwaarden
Worden de kosten van mijn annulering vergoed?
Indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, dan kan het zijn dat de annuleringskosten door de verzekering vergoed worden. Hiervoor dien je contact op te nemen met je verzekeraar. Indien je via Vakantieaanbiedingen.nl een annuleringsverzekering hebt afgesloten bij Unigarant, dan is je dossiernummer tevens je polisnummer.
Krijg ik een bevestiging dat ik heb geannuleerd?
Ja, nadat je hebt geannuleerd krijg je vanuit Vakantieaanbiedingen.nl een creditnota. Deze kan je inleveren bij je verzekeringsmaatschappij voor eventuele vergoeding. Bij hotel annuleringen ontvang je een automatische bevestiging vanuit het reserveringssysteem.
Krijg ik mijn reissom terug bij calamiteiten?
De pakketreizen die worden aangeboden door Nederlandse reisorganisaties zijn aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Deze garantie houdt in dat jij als consument die deelneemt aan een dergelijke reis (een deel van) de reissom terugkrijgt indien de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kan worden uitgevoerd of dat je de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien de reis als gevolg van een calamiteit aangepast moet worden of bij vervroegde repatriëring. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. In alle gevallen zal pas worden uitgekeerd vanaf het moment dat door het calamiteitenfonds een uitkeringsvatbare sitiatie is vastgesteld. Voor meer informatie kan je terecht op de website van het Calamiteitenfonds.
Kan ik mijn geboekte hotelovernachting (deels) annuleren?
Heb je je hotelovernachting via het tabblad hotels gereserveerd, dan kan je je reservering annuleren via 'My Booking'. Vergeet niet om eerst de annuleringsvoorwaarden van het hotel te lezen voordat je wijzigingen in je reservering doorvoert. Niet-restitueerbare kamers en andere speciale aanbiedingen hebben mogelijk andere annuleringsvoorwaarden.
Wat valt eronder mijn geboekte verzorging?

Onder het kopje verzorging bij de accommodatie-informatie kan je zien welke verzorging inclusief is.

Er zijn een aantal mogelijkheden:

* Logies (LG): alleen overnachting.
* Logies en ontbijt (LO): overnachting en ontbijt. De verzorging begint met een ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met ontbijt op de dag van vertrek.
* Halfpension (HP): overnachting, ontbijt en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.
* Volpension (VP): overnachting, ontbijt, lunch en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.
* All inclusive (AI): overnachting, alle maaltijden, lokale alcoholische dranken en frisdranken en vaak ook snacks. De verzorging begint op het moment dat je incheckt en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken.

Meestal zijn de maaltijden in buffetvorm en aangepast aan de gewoontes van het betreffende vakantieland. Indien je een speciaal dieet gebruikt zal Vakantieaanbiedingen.nl dit doorgeven aan de betreffende accommodatie, maar vooral de eenvoudige hotels kunnen hier niet altijd rekening mee houden. Vakantieaanbiedingen.nl kan voor het verzoek tot een bepaald dieet geen garantie geven of verantwoordelijkheid nemen.

Wanneer vluchten op ongunstige tijden aankomen, is het mogelijk dat er maaltijden vervallen. Je krijgt hier geen vergoeding voor. Soms kan het voorkomen in het voor -en naseizoen of bij een relatief lage bezetting van de accommodatie, dat maaltijden in menuvorm worden aangeboden in plaats van als buffet. Wij vragen je begrip hiervoor.

Wanneer begint en eindigt mijn All-Inclusive verzorging?
De all-inclusive formule start op dag van aankomst bij het inchecken en eindigt op het tijdstip van uitchecken. De in- en uitchecktijden kunnen per accommodatie verschillen. Als je vlucht pas laat terug vliegt is het in sommige gevallen mogelijk je all-inclusive te verlengen. Dit is echter voor eigen rekening en dien je zelf ter plaatse bij de hotelier te overleggen.
Kan ik voorkeuren doorgeven?
Aan speciale wensen die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, zullen wij zo veel mogelijk proberen te voldoen. Helaas is Vakantieaanbiedingen.nl hierbij afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de vervoerder en de accommodatieverschaffer. Voorkeuren kunnen wij dan ook niet garanderen.
Ik heb een voordeelkamer geboekt, wat houdt dit in?
Voordeelkamers zijn extra voordelig geprijsd en daarom beperkt beschikbaar. De voordeelkamers kunnen de minder gesitueerde kamers in de accommodatie zijn. Wanneer je een boeking hebt gemaakt voor een voordeelkamer is het niet mogelijk preferenties toe te voegen aan je boeking.